Mogelijk gemaakt door Blogger.

Ancient Wild Tree, Zwarte Thee van BeYourTea


Vandaag test ik Ancient Wild Tree, een zwarte thee uit China van het theemerk BeYourTea. Dit is een nieuw theemerk dat haar thee steeds met de nodige zorg uit kiest. Ik was onlangs op één van hun workshops en kreeg op het einde van de dag een staaltje mee. Hoog tijd om deze zwarte thee eens uit te testen.




Sample BeYourTea

Droge blad
Het droge blad geurt fris, fruitig en neemt me op deze warme middag toch mee naar een herinnering van chocolade met kerst. De thee presenteert mooi door zijn verschillende bruine
kleurschakeringen, merk ook de goud - oranje kleurtjes op.

Ancient Wild Tree


De zet methode
Het begeleidende kaartje geeft  advies over hoe deze thee te zetten, zowel op Westerse als Oosterse wijze. Aan de voorkant vind je gedetailleerde informatie over de thee.

Begeleidend kaartje boordevol informatie

Zelf kies ik ervoor om deze thee op Oosterse wijze, in een Gaiwan te zetten. Ik heb mijn thee liever wat steviger getrokken is, dus ga niet voor de kortere infusies. En dat is het mooie aan thee, je bent vrij te experimenteren met trektijden en hoeveelheid. Ik neem het hele staaltje, zo'n 6gram, water van 95°C en laat de eerste infusie 45 sec. trekken.

1e infusie



Net uitgeschonken


1e infusie 45 sec getrokken

De thee geurt naar citrus en proeft erg pittig. Ik proef mout, pure chocolade en citrustinten, ik proef een vleugje rokerigheid en ook de aanwezige tannines. Dit is een krachtige en volle thee.


De 2de infusie laat ik slechts 30 sec trekken, hij is minder krachtig en ik smaak meer citrusvruchten.



Bij de 3e infusie krijg ik telefoon en heeft de thee zeker 3 minuten getrokken. Whoepsie.. Toch blijft dit een aangename smaak. Ik ervaar hem als zacht en ik proef de chocolade nasmaak beter door. 

De 4e infusie, nadat ze 45 sec getrokken heeft, laat ik zeker 20 minuten staan. Wat lekker om dit koud te drinken. De thee proeft notig en ik herken er amandel en hazelnoot in. Heel erg smaakvol.

Let ook op de schildpad op de achtergrond. Dit is een ornamentje, een schildpad symbool voor een rijk, gevuld, lang leven. Vol met betrouwbaarheid, wijsheid, goedheid en geduld.. én daar gaan we voor natuurlijk !!
 



Als ik nadien op de website van BeYourTea ga lezen over deze thee, dan ontdek ik dat hij een sterke persoonlijkheid heeft. De thee is afkomstig van jonge blaadjes van zeer oude theebomen, vandaar zijn pittig karakter. En...  zoals de naam ook doet vermoeden :-D




Ik wil afsluiten met te vermelden dat je vrij bent in het zetten van het aantal infusies en de trektijd, er zijn hier geen regels die je moet volgen. Het leuke van deze manier van experimenteren is dat je steeds unieke smaakervaringen zal beleven en blijf gerust doorgaan tot zolang jij vindt dat er smaakjes vrijkomen. 

Ps: Ik heb deze thee 9x opgeschonken. Wat een feestje.. :-)





Geen opmerkingen